|
· Anonimowi: 73
· Zalogowani: 0
· Łącznie użytkowników: 98
· Najświeższy rekrut: Monika
|
|
|
|
|
|
|
Regulamin stowarzyszenia
Rozdział I Postanowienia ogólne
1. Stowarzyszenie nosi nazwę: Skierniewickie Stowarzyszenie Fanów Gwiezdnych Wojen "Utapau", w dalszych postanowieniach regulaminu zwane jest Stowarzyszeniem.
2. Stowarzyszenie jest organizacją osób fizycznych, zawiązanym w celu propagowania ruchów fanowskich związanych ze światem "Gwiezdnych Wojen".
3. Siedzibą stowarzyszenia jest miasto Skierniewice. Terenem działania jest Rzeczpospolita Polska.
4. Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieograniczony. Działa na podstawie przepisów ustawy "Prawo o stowarzyszeniach" (Dz. U. z 1989 r. nr 20, poz. 104 z późniejszymi zmianami) oraz niniejszego regulaminu.
5. Działalność Stowarzyszenia oparta jest na pracy społecznej członków.
6. Stowarzyszenie nie utożsamia się z żadnym ugrupowaniem politycznym oraz religijnym, a także nie propaguje wartości uznanych w Konstytucji RP za wartości nierozpowszechnialne w mocy prawa.
Rozdział II Cele i środki działania
7. Celami dodatkowymi Stowarzyszenia są: poprawa komunikacji między polskimi fanami Gwiezdnych Wojen i propagowanie popularności świata Gwiezdnych Wojen.
8. Stowarzyszenie swe cele realizuje poprzez:
a. organizację spotkań fanów ze Skierniewic i okolicy,
b. pokazy prac fanów "Gwiezdnych Wojen",
c. organizację imprez ogólnopolskich,
d. organizację spotkań, paneli, warsztatów, prelekcji o różnym zasięgu terytorialnym,
e. stworzenie for wymiany poglądów,
f. inne.
Rozdział III Członkowie - prawa i obowiązki
9. Członkiem Stowarzyszenia może być każda osoba fizyczna, która:
a. złoży deklarację członkowską,
b. przedstawi pozytywną opinię co najmniej dwóch członków Stowarzyszenia,
c. weźmie udział w co najmniej trzech spotkaniach stowarzyszenia.
10. Honorowym członkiem stowarzyszenia może zostać osoba która przyczyniła się czynnie lub biernie do rozwoju Stowarzyszenia i nie jest formalnie członkiem Stowarzyszenia.
a. o przyznaniu Honorowego Członkowstwa decyduje bezwzględna większość członków Stowarzyszenia.
11. Zarząd może odmówić przyjęcia kandydata w poczet przedstawiając zainteresowanemu pisemne uzasadnienie swojej decyzji w terminie 7 dni od daty złożenia deklaracji członkowskiej.
12. Członkowie mają prawo:
a. korzystać z dorobku i wszelkich form działalności Stowarzyszenia,
b. brać udział w zebraniach, wykładach oraz imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie,
c. zgłaszać wnioski dotyczące działalności Stowarzyszenia,
d. reprezentować Stowarzyszenie na krajowych i zagranicznych spotkaniach za zgodą zarządu Stowarzyszenia.
13. Członkowie mają obowiązek:
a. czynnie uczestniczyć w realizacji celów Stowarzyszenia i w jego pracy,
b. przestrzegać postanowień regulaminu i uchwał władz Stowarzyszenia,
c. regularnie opłacać składki członkowskie.
14. Utrata członkostwa następuje na skutek:
a. pisemnej rezygnacji złożonej na ręce Zarządu,
b. wykluczenia przez Zarząd:
I. z powodu łamania regulaminu i nieprzestrzegania uchwał władz Stowarzyszenia,
II. z powodu notorycznego braku uczestnictwa w pracach Stowarzyszenia,
III. z powodu niepłacenia składek za okres pół roku,
IV. na pisemny wniosek pięciu członków Stowarzyszenia.
15. utraty praw obywatelskich na mocy prawomocnego wyroku sądu,
16. śmierci członka.
Rozdział IV Władze Stowarzyszenia
17. Władzę Stowarzyszenia stanowi Zarząd, w którego skład wchodzi trzech członków. Na czele Zarządu stoi Prezes, który jest przedstawicielem reprezentującym Stowarzyszenie. Pozostałymi członkami Zarządu są odpowiednio Wiceprezes i Skarbnik Stowarzyszenia.
18. Wybory zarządu:
a. Zarząd jest wybierany na dwuletnią kadencję.
b. Zarząd wybierają spomiędzy siebie członkowie stowarzyszenia. W wyborach bezpośrednich, tajnych, równych i powszechnych.
c. w Zarządzie mogą znajdować się członkowie nie posiadający pełnej zdolności do czynności prawnych, za wyjątkiem stanowiska Prezesa.
19. Odwołanie Zarządu, następuje na wniosek bezwzględnej większości członków stowarzyszenia. W jego następstwie niezwłocznie muszą być przeprowadzone kolejne wybory.
20. Zarząd jest powołany do kierowania całą działalnością Stowarzyszenia.
21. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes bądź Wiceprezes.
22. Do kompetencji Zarządu należą:
a. realizacja celów Stowarzyszenia,
b. sporządzanie planów pracy i budżetu,
c. reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz,
d. przyjmowanie i skreślanie członków,
e. piecza nad majątkiem Stowarzyszenia.
Rozdział V Majątek i Fundusze
23. Majątek Stowarzyszenia powstaje ze składek członkowskich,
24. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
25. Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.
Rozdział VI Postanowienia końcowe
26. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Zarząd określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia.
27. Likwidatorami Stowarzyszenia są członkowie Zarządu Stowarzyszenia.
28. Likwidacja Stowarzyszenia winna być zakończona w ciągu roku od dnia jej zarządzenia.
29. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo o Stowarzyszeniach.
|
|
|
|
|
|
|
Po |
Wt |
śr |
Cz |
Pi |
So |
Ni |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|